To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
Biblioteka 2.0
Forum społeczności czytelników i bibliotekarzy cyfrowych

Narzekalnia im. brata Jorge - co się stało z PBI

Ajschylos - 2007-05-08, 19:05
Temat postu: co się stało z PBI
jesli to narzekalnia
to chcialbym sie wyplakac za PBI :(
czy ktos wie czy i kiedy wroci ????

relis - 2007-05-09, 10:18

No niestety, pod adresem PBI nie ma nawet już strony informującej o przerwie technicznej.
Dane adresowe są tu:
http://www.bn.org.pl/inne...6/spis/pbi.html
można więc zapytać ;-)

Obawiam się, że PBI to już historia.

Ajschylos - 2007-05-09, 13:28

dzieki :)
jakos nie moglem nigdzie wygooglowac tego telefonu...

dowiedzialem sie ze juz dawno mialo byc gotowe (14 marca) ale firma ktora to wykonuje dala ciala wiec PBI wroci ale nie wieadomo kiedy

agata - 2007-05-09, 17:47

O! Czyli jest szansa...
Są jeszcze tacy redaktorzy, którzy sprawdzają gdzie się da, czy planowana publikacja nie jest jeszcze nigdzie zamieszczona. Choć przerwa techniczna w PBI nie spowodowała wstrzymania prac w innych BC :lol:

agata - 2007-05-22, 07:49

Dla zainteresowanych, PBI działa :lol:
relis - 2007-07-31, 22:51

Wg informacji p. J. Wołosza z forum EBIB, PBI zostaje przejęta przez BN. Ciekawe czy jej zasób zostanie inkorporowany do Polony, bo chyba BN nie będzie prowadziła dwóch BC.
A może powstanie coś takiego jak PBI Polona?

Monika J. - 2007-08-13, 14:34

Póki co został nam jedynie interfejs i katalog...żadnej publikacji wyświetlić się nie da. Na forum EBIB pojawił się też pomysł powrotu do koncepcji Narodowej Biblioteki Internetowej....Pozostaje czekać na cyfrową "przeprowadzkę". ;-)
Czytelnik - 2007-12-10, 14:50
Temat postu: Re: co się stało z PBI - ruszy z kopyta?
W odpowiedzi na tytułowe zapytanie, warto podać inf. jaką można znaleźć w sieci, że jak wynika ze strony MSWiA nowa partia PBI (547 tys. stron, które ma zostać wykonane w ciągu 31 dni a więc winno być dostępne jeszcze w tym roku) ma kosztować ok. 400 tys. euro (plus VAT)
zob. Zamówienie na zeskanowanie (+OCR itd.) dla PBI w ciągu 31 dni 15 500 publikacji o łącznej objętości ok. 550 tys. stron






.

olek - 2008-01-26, 15:13

agata napisał/a:
Dla zainteresowanych, PBI działa :lol:


Jest sobota 26.01.2008 godz. 15:12 i mam komunikat:
Firefox nie może nawiązać połączenia z serwerem www.pbi.edu.pl

Grzegorz - 2008-01-26, 15:53

A nam pozostało tylko amerykańskie archiwum internetu. Ostatnia archiwizacja PBI miała miejsce 9 czerwca 2007 r. Ale dobre i to.
Kto chciałby zobaczyć, zapraszam tutaj.

capricorno - 2008-07-01, 13:28

Jak zwykle w Polsce jak ktos chce cos zrobic to zaraz pare madrali sie znajdzie i zamiast jednego pozadnego portalu PBI powstaje kilka o pdobnej tematyce i usera szlak trafia jak ma wedrowac po stronach.

Taka Polska rzeczywistosc...
" kazdy sobie rzepke skrobie " ech ...

ws - 2008-07-01, 13:49

capricorno napisał/a:
Jak zwykle w Polsce jak ktos chce cos zrobic to zaraz pare madrali sie znajdzie i zamiast jednego pozadnego portalu PBI powstaje kilka i usera szlak trafia jak ma wedrowac po stronach.


Kilka PBI? Ja nie mogę znaleźć ani jednej. Proszę o aktualny adres.

capricorno - 2008-07-01, 13:55

Zle sie wyrazilem.
chodzi mi o to ze jak juz bylo PBI to czemu nie ma kontynuacji tego i czemu strona nie dziala itd czyzby nowy projekt nowy pomysl i wydawanie pieniedzy na kolejne rewelacje ktore po czasie zostana zamkniete z jakis powodow ech

ws - 2008-07-01, 14:23

capricorno napisał/a:
Zle sie wyrazilem.
chodzi mi o to ze jak juz bylo PBI to czemu nie ma kontynuacji tego i czemu strona nie dziala itd

PBI powstało w Departamencie Informatyzacji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i tam był serwer. W maju br. serwer z danymi oraz cały projekt PBI został przekazany do Biblioteki Narodowej. Co dalej należy pytać w Bibliotece Narodowej.

capricorno - 2008-07-01, 14:26

I o tym mowa przekazane, skad ja te slowa znam :-) Przekazane to czasami = nowy projekt zatem kasa na nowe oprogramowanie w postacji strony glownej itd cala Polska rzeczywistosc, zamiast ulepszac beda co jakis czas od nowa projekty robic i z tego wyjdzie nic albo cos zrobia i nagle brak funduszy na dalszy rozwoj he ale badzmy dobrej mysli.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group